Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k

Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k
Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü, kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, kalemlikten çıkardı.Sustu.Anladı.

2 Mayıs 2016 Pazartesi



GÖKYÜZÜLÜ AHMET
 
  O bi işletim sistemi! ???

     Geçenlerde gecenin bi vakti,  kapı çalındı. Açtım, baktım ki; Ahmet gelmiş, "gökyüzülü ahmet". Çocukluğumdan beri görmemişim... yıllar sonra gecenin bi vakti...sen çıkgel...büyümüş, değişmiş tabi:) koca bi adam olmuş; tanımadım önce.
-Kimsiniz dedim?
- Ben Ahmet dedi,
-Tanımadın mı?
"Gökyüzülü Ahmet"

         Hani kuşlardan da küçükken, ormanda,  en uzun ağacın kollarına kaçmıştın bi gece...yıldızlı bi geceydi, gökyüzüne bakıyordun. Görmüyordun beni tabi.
Sen, bana bakıyordun, ben sana . Bakıp da görmemek çok fena! Kaydım, azcık eksenimden,  bi göz kırptım sana. Aha!!!! diye bağırdın geceye ...yıldız kaydı!!! parmağını uzatıp, dokundun bana:)

- Adın ne ? dedin,
- Ahmet dedim.
Kaydırak oynuyordum gökyüzünde. Kayan yıldızlar, yıldız çocuklarıdır gökyüzünün . Oynayalım mı dedin, ağacının kollarından, uzandın bana. Beni de al, yanına!

        İşte o an, bildim diye bağırdım!! "Gökyüzülü Ahmet" en sevdiğim yoldaşım, arkadaşım, sırdaşım benim. Kapıdan geldin yaa  şaşırdım, şimdi!!


     Gözlerim doldu birden. Sesim titredi. Ahmet dedim, öldün sandım. Yıllarca ne bi ses ne bi nefes...Zamanın kapısını aralayıp baktı bana. Gelip oturdu soframa. Onca zaman sonra, ne kadar bilmiyorum, kaç ışık yılı geçti saymadım; bana söyleyeceğin bi şey var mı ? dedi. 
-Seni bulmadan öleceğim sandım Ahmet! Zamanım azalıyor! Ne kadar zamanım kaldı, ölüm yolculuğuma, allah bilir. Nerelerdeydin? demedim de;

 -Evet dedim. çöpü boşalt. Yine boşaltmadan gitmişsin!

    Sol eliyle kafasını kavradı. Sonra  iki elinin arasına aldı. Sert bi şekilde okşadı. Sinirlenince böyle yapardı hep. Sevilmek istiyorum ama, beni kimse sevmediği için, kendimi seviyorum diyordu bence:))
 İşte böylesin  sen dedi! Ben bi astrofizikçiyim! Onca yoldan geldim; belki de yeni bi galaksiyi keşfettim; kaç nebula gördüm, bi karadeliğe düşecektim! Az kaldı içine çekiyordu beni, ruhunun derinliklerine. Ama senin tek derdin; çöpü boşaltmam!!!
--Boşuna uğraşıyorsun Ahmet dedim; nefesini boşa tüketme; kendine anlamlar yükleyerek, yücelemezsin. Yeni bi galaksi bulmuşmuş! Ne bulduğunu bile bilmiyorsun. Belki de, insanlığın sonunu getirecek düşmanımızı buldun! Belki de dünyamızı yok edecekler. Uzayın Amerikasını keşfettin ama onlar Kızılderililer gibi, iyi varlık olmayabilirler! Bi şey keşfettim diye böbürleniyorsun her zaman! Ama ne ? Ya kötülüğü keşfetmişsen? Pandoranın kutusunu mu açtın? Ne keşfedersen keşfet diye bağıdım ona; Çöpü boşaltacaksın! Bu bizi eşit kılacak; bana gökyüzünden bakmanı istemiyorum.

    Sonra oturdu yanıma; böyle kızgın olduğunda, sakin olmaya çalışıp becerememesi hoşuma giderdi; dokundum saçlarına, kırlaşmış kısacık saçlarına, ensesine, kulağının hemen arkasındakilere,


Ve fısıldadım kulağıma;
kuşlar uçuyor, kervanlar geçiyor, bir iğne deliğinden:)
çarşılar kuruluyor,
sarayları, oyuncak insanları,
karınca şehirleri,
zamanları gördün mü, bir iğne deliğinden.
      Sakinleşti baktı bana; dokunmaman gerekirdi dedi; biliyorsun. Değdi ama dedim; gözlerinde gittiğin tüm galaksileri gördüm.))

Ve bi besmelelik zamanda yok oldu; dokununca.

    Şimdi Ahmet geldi desem; inanmazlar bana. Ahmet kim diyecekler, gözleri ne renk? Rabba da inanmaz onlar varlığına deliller ararlar sürekli, yokluğuna deliller gösterebilir misiniz peki? Hiç bi delil bırakmadan gitti Ahmet.


Şiir: Asıf Çelebi

5 yorum:

Guven dedi ki...

Belki de inanmayanların desteğidir inananlara;daha bir itmektir inancın,edebiyatın uçsuz bucaksız kucağına...

Nefer Neferteti dedi ki...

sen de edebiyata inanıyon işte:)herkes bi şeye inanıyo sonuçta:)güven şirin:)

Guven dedi ki...

Karşınızda kılıç varsa nefer gözlerle bakıyorsa;insan inanıyor işte :))

Cute Curute Kosovalı dedi ki...

hehehe çok hoş :))

Nefer Neferteti dedi ki...

aha kosovalı!! döndün demek:)hoş geldin:)