Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k

Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k
Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü, kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, kalemlikten çıkardı.Sustu.Anladı.

16 Ocak 2015 Cuma

MAvi KuRt-sıçan yılı-


TÜRK GöÇerKen...

       Ben Gökbörü;  Ukok'un prensesi...mavikurt diyorlar bana, gözlerim göktanrının gözleri, saçlarım siyah aygır yelesi; şamanın ruhu, canda kalan tek kızı,  rüzgarın hışırtısı, kurdun ulu sesi...
 Ayın gölgesi  dünyaya düştüğünde,  ışığın çığlığıyla doğdum. Beni doğuranın, ruhu göğe uçmadan,  bacaklarını yarıp çıktım; onu gördüm,   bacakları arasında kana bulanmış beni gördüm, bi şahin oldum gördüm; bi kurt oldum gördüm,  Hafıza pınarından  kana kana içtim,  yıkandım;  bi devenin hörgücüne doldurur gibi, beynime doldurdum, anı, zamanı.
      Bilge babam, kaan babam göğe uçtuğunda, köpek yılın ondördüncü gecesi, doğumumun üstünden 14 bahar geçti. Gök tengri verdiğini aldı;  aldığını geri verdi, aybükenin bacaklar arasından oğ-uz düştü. Düşer düşmez yapıştı toprağa...
 Sonrası boşluk;  kayıyorum zamanda, geçmişe gidip, geleceğe dönüyorum. Zaman bi ok değil derdi bilge babam, sadece geçmiş ve gelecek yok, zaman bi yay, bizi fırlatıyor; doğu-zamanı,  batı-zamanı,  güney-zamanı,  kuzey zamanı.  Zamanda dönüp duran, düşmeyen havada asılı kalan,  ama asıldığı yeri olmayan, boşluğun varlığını inanların kitabıdır bu. Ben onu yazmadan o, beni yazdı.

Kaydı zaman;

m-s- 10. yüzyılda durdu- yer- ötüken ormanı

     Gök tanrı bizi terk etti, dedi ağam, atam hakanım, dualarımızı duymaz, avazlarımızı dinlemez oldu!  Orhun ve selenganin boylarında, maymun yılı bitene kadar yağdı,  yağmur;  sonra aniden  kesildi, yılan yılı bitene kadar bi sarı sıcak... bozkır yeşilden, sarıya, sarıdan kuruya döndü. Önce derelerimiz kurudu, çağlamaz oldu, sonra ırmaklar, bozkurtta koşan vahşi aygırlar...otlaklar yok olunca,  onlarda yok oldu; gözleri büyüdü kocaman oldu, . Ağam, atam, garıdaşım,  avdan elleri boş döndü. Öküzlerimizi kesip yedik sonra atlarımızı sonra köpeklerimizi... Ocağımız söndü. Dumanımız tütmez oldu. Bozkır bi daha yeşillenmedi, gök tanrı bize lanetledi,  kükredi, sonra bi ışık kılıcıyla göğsünü böldü, acı acı böğürdü., sığırlarımız öldü,  sonra atlarmız, kızanlarımız,  kızlarımız, oğullarımız,  yetmezmiş gibi, doğuda hain Çin topraklarımıza
uçsuz bucaksız  sonsuz, taştan bir duvar ördü !!
Dağ-hana adak adadık, obanın yiğit oğlan kızlarından gönderdik. Sarı-hanın oğlu buray, şamanın kızı ayçe, parsın kızı, aybüke, biz gideriz dağ-hana dediler yetmedi;  köpek yılı bitti, yılan yılı döndü ama onlar dönmediler;,üstüne üstlük,  guz-han üzerimize, soğundan üfledi! Soğuk, tavşan yılıyla geldi beyaz ölüm getirdi. Beyaz ölüm, ruhlarımızı bile öldürdü.

O vakit, hanımız,  hakanımız, atam, gardaşım, garındaşım, temuçun dedi kİ;

Gök tanrı ağıtlarımızı duymadı! tütsülerimiz koklamadı! Kurdun gölgesi ayda çıkmadı!
oğullarımız, kadınlarımız , analarımız, atalarımız toplanın; güneşin peşinden gitme vaktidir!
Bizi yeşil bozkırlara bolluk topraklara götürecek.
 Sonra toplandık, otağlarımızı, atlarımızi , ökzülerimizi varımıızı, yoğumuzu kağnılara yükledik. Güneşin peşinde takıldık yürdük, atalarımızı, ölülerimizi, kutsal ormanda, ötükende, orhunun selengenin kenarlarında,  bıraktık.Ruhları kırkgün kırkgece peşimizden koştular, sonra yorulup,  önce rüyalarımızdan, sonra zihinlerimizden uçtular. Biz yol aldık;  güneş gitti, güneş gitti, biz yol aldık, bi yüzyıl, bi yüzyıl daha, yol da öldük çoğaldık, yol evimiz oldu, yol kölemiz oldu,
Atam Bilge Kaan, atam Kültiginin, atam Tonyukuk'un, yazıtlarını bıraktık ama öğütlerini kulaklarımıza küpe diye taktık.  Oğullarımızın, kızlarımızın, doğar doğmaz  3 defa, kulaklarına üfledik.
Könilik(adalet),
Ey Türk adaletten ayrılma!
Uzluk(iyilik, faydalık)
Ey Türk, iyilikten ayrılma!
Tüzlük(eşitlik)
Ey Türk eşitlikten ayrılma!
Kişikik(insanlık)
Ey Türk!  üstte, mavi gök çökmedikçe,  altta yağız yer delinmedikçe, töreni, yöreni kim bozabilir!



Arkası yarın;  belki yarından da yakın:))))


Hiç yorum yok: