Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k

Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k
Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü, kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, kalemlikten çıkardı.Sustu.Anladı.

26 Mayıs 2014 Pazartesi

KeDİye antiDEPreSAN:))KApiTalist ÖTeSİ toplum:))

Kapitalizmin kedisi:))!
    Sanal mecrada bi hasbihal esnasında kedisinin son demlerde çok agresifleştiğini bu durumu gidermek için veteriner veteriner gezdiğini anlatan bir  kullanıcının,  kedime son çare olarak antidepresan aldım,  repliğini terennüm etmesiyle, koptum:)) yeminle.:) ha ha..çok hoş.)

     Hayır kedilerden nefret etmiyorum elbette. Bu prototip batının çoğunluğunu oluşturduğu için dikkatimi çekti sadece:)  Kapitalist ötesi toplumda kastı, yeniden tanımlama gereği duydum bide:)
*tacirler(sermayedar)
*yöneticiler
*din adamları
*askerler
*kediler(ciğercinin kedisi)
*halk

   Peter Drucer dedem,  bütün izmlerin bittiğini bize muştuladığında, komünizm ölmüştü net;  fakat kapitalizm  de etkisini yavaşça kaybettiğini çünkü emeğin ve sermayenin, üretim faktörü olmaktan çıktığını iddia ediyordu. Artık yeni bir üretim faktörü piyasa giriş yapmıştı ve bu üretim faktörünün adı "bilgiydi".
     Bilgi toplumunda, sermayenin yeni adı bilgiydi ve kim elinde bulundurursa parseli toplayacaktı. Aslında kısmen yanılmamıştı. Misal facebooke sahibi Mark Zuckerberg
 Kapitalist ötesi toplum diye tanımlanan bilgi toplumunda üretimin faktörleri arasında bilgi kendine iyi bir yer edinmişti bu doğruydu. Fakat bu durumun toplumu kapitalizmin, ötesine geçirdiği konusunda derin endişelerim var:))valla:)
   Kapitalist ötesi toplum gerçekliğe dönüştüğünde görüyoruz kİ,  aslında değişen bi şey yok;  vahşi kapitalizm sinsi adımlarla geri dönüyor.
  Bilgi toplumu, serbest piyasada oluşacak en yüksek fiyatla bilgiyi satıp, zevkü sefa sürerken,gitgide vahşileşiyordu. Aslında sistemi vahşileştiren, üretim faktörlerinin neler olduğu değildi,  asıl sorun, toplam gelirin sınıflar arasında nasıl paylaşıldığıydı. Eğer paylaşım sınıflar arasında derin uçurumlar yaratacak şekilde dağılıyorsa ve bu dağılım serbest piyasanın görünmez eline bırakılıyorsa bunun sonucunda oluşan sistem kapitalist ötesi toplum değil, vahşi kapitalizmin taaa kendisidir.
Bakınız nasıl?
       Geçenlerde sinemada izlediğim  ender güzellikte filmlerden biri olan, terminali izlememişseniz, izlemenizi salık veririm:) izlenebilitesi max.
   Kısaca mevzu şu. Doğu Avrupa vatandaşı profosör bi Amerika seyahati esnasında beklenmedik bi olay yaşanır. Ülkesinde savaş çıkmış ülke sınırları hopp!! diye değişince zavallı adam vatansız kalmıştır. Amerikaya giriş izni yoktur, ama kendi ülkesine de dönememektedir. Kısacası havaalanında mahsur kalmıştır.

   Ama efendim mevuz o deil; bakın mevzu ne.:)O esnada havaalanı girişinde doğulu bir ülke vatandaşını yaka paça sürüklendiğini görür. Adamın elinde bi ilaç vardır ve görevliler ilacı elinden almaya çalışırlar. adam bağırır! -annem içinnn!!- annem kanser, ülkemde her şeyimi sattım sırf bu ilacı Amerikadan almak için! şimdi bana bunu, ülkeme götüremeyeceğimi söylüyorsunuz!!!- annem için.!!!
   Elbette görevliler adamın feryatlarına aldırmaz ve görevlerini yerine getirirler. Tam o esnada profösör adama yaklaşır ve kulağına bişey fısıldar. Adam, profösöre bi saniyelik şaşkın bakışından sonra bağırır!!!--- köpeğmmm o ilac köpeğimm için!!!! Görevliler adamı derhal bırakır. Havaalanı müdürü gelir ve adamdan özür diler, uluslararası hayvan hakları sözleşmesine göre bu ilaçı köpeğinizi iyileştirmek için kullanabilirsiniz der:))) Şüphesiz burada bize apaçık bir mesaj var!!!!ha ha...çok hoş.)

     Velhasıl kapitalist ötesi toplumda, bilgi çağında, serbest piyasanın tüm üretim faktörleri iş başı yapmış, serbest piyasanın görünmez eli, batının kedilerini doğunun insanlarından daha değerli kılmıştır; ve seçme özgürlüklerinin ayyuka çıktığı bu ortamda,  sermaye sahipleri, kedi-insan piyasasında,  insanı değil de, kediyi seçmiştir:))
     Fakat gelin görün  ki; bu seçimi kendilerinin değil de bi görünmez elin yaptığını iddia etmektedirler:)) Tıpkı o masaldaki gibi, krala görünmez bi elbise diktiğine, herkesi inandıran o kurnaz terzi gibi:))ha ha...çok hoş.)
Onu görüyorum diye bağırdı küçük kız!!
Onu görüyorum!
Ya siz görmüyor musunuz?
 Bu görünmez eli kesecek yok mu?


 Neferteti mazlum halkını selamlar.





Hiç yorum yok: