Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k

Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k
Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü, kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, kalemlikten çıkardı.Sustu.Anladı.

7 Mart 2010 Pazar

Ahlak üzerine Neforizmalar:)

Ahlak, insanın tanrıya hayvan olmadığını ispat etme çabasıdır.
M.S 2010-NEFER

Tanrı insanı cennetten kovduğundan beri, insan, allahımmmmm…neydi…günahımmm..günahımmmm neydi alalhımmm…ben nerdeeeeeeeeee yanlış yaptımmm türkücüğündeki ,sorucuğa cevap arar.
Cennet anektodundan bize düşen hisseyse, Hava’nın Adem’den daha ahlaksız olduğudur ki; bu ahlaksızlık onların cennet bahçesinden ihracına neden olur.


Bu durmda, tanrının mükemmel oyununda başrol kapan insan, israif game over diyene kadar, acaba hayvan olmadığını ispat edebilecek mi?
Ama efendim mevzu o değil. bakın mevzu ne.
Tanrı Darwin, geyiklerin tanrısı o, bilenler bilirler. Bi adaya çok geyik, az yiyecek bıraktığında, geyiklerin bi kısmının seleksiyon olduğunu görür. Tıpkı Dadaloğlu’nun dediği gibidir ahval, ölen ölmüştür kalan sağlar, adada zevkü sefa içinde geyik geyik yaşar.

Fakat tanrının dünyaya bıraktığı insan mahlukatı, bi süre sonra, değişik davranış biçimleri sergilemeye başlar. Misal. Az yiyecek, çok geyik olmasına rağmen, bi kısım mahlukat, yiyeceklerin hepsini tüketmeyip, bi kısmını daha zayıf olana verir! Yoksa bunlar geyik değil midir?? Daha az yemek ve daha fazla emek…zayıfların ölmesine izin vermez.

Tanrı kocaman şaşkın gözleriyle yarattığına bakar. Ve der ki; -sen yaratılanların en şereflisisin-(kuran)
Ve onu diğer yarattıklarından ayrı koyar. ona bi ad verir insan !
İnsannnn olll evlattt insan ol… evlattttt…ne hoş söler müslüm babam:)
Velhasıl, İnsanlaşma süreci başlar.
İnsan olmanın temelinde , ahlakı felsefe yatar.
İnsan ahlakı kurallarını yavaş yavaş yazar, bu tanrıya bi serzeniştir.


Bizi hayvan olarak yaratmış olabilirsin, ama and olsun ki; bizler onlardan değiliz!
M.S 2010-nefer


İnsan denen mahlukat kendine bu şerefli adı aldıktan sonra, kendi kitabını yazmaya başalar. Madde1-
-Paylaş ey insan. sende fazla olandan, az olana ver. Zayıfı koru, ölmesine müsaade etme. yaşam insana sunulmuş bi armağandır!
-öldürme! Kabil ilk ve son katil olsun.
-başkasın ait olanı alma!
-eşini seç…sadakat en belirgin insanlaşma özelliğidir.
-seni doğuran ve büyütene saygı duy, tanrıdan sonra onu sev.

m.s 2010-nefer

Tarih denen sultan, tozlu gözlerini yavaş yavaş aralarken, kral hamburabi asasını üç defa yere vurur. tabletlere yazılsın!!!!ben tanrını gölgesi…hımm…bi dem sonra, asasını, firavuna, ondan da musaya kaptırır. Musa hamburabinin asasını almakla kalmaz, yasalarının bi kısmını tanrı sözü beller.
Ardından on emir gelir.
On emiri bilmeyen yoktur herhalde. Bütün dinlerin iskeletini oluşturur.

Ahlak felsefesinin gelişimi incelendiğinde neyin “iyi” ya da “doğru” ve neyin “kötü” ya da “yanlış” olduğunun zaman ve mekan itibariyle sürekli olarak değişime uğradığı görülür.
Misal eski lahitte Sümer-babil geleneklerinin bi kısmı yasaklanır. Peki bu geleneklerin ne olduğunu nerden bilebiliriz. M.İlmiye çığı selamlarım:)


"İsrail kadınları arasında kutsal fahişe kadın olmayacak;
İsrail erkekleri arasında kutsal fahişe erkek olmayacak."

"İl n'y aura pas de courtisane sacrée parmi les filles d'Israël; il n'y aura pas de prostitué sacré parmi les fils d'Israël."
(Eski Ahit.Yasalar. 21/22)
Ha ha…fahişelik bi zamanlar kutsalmış.
zaman sen ne hoş seramonisin, fahişeleri rahibe, rahibeleri fahişe yaptın:)
m.s-2010 nefer


Dinler devreye girip, tanrı elçileri dünyaya el atınca, aslında dinin temelini oluşturan ahlak, dinin bi alt kümesi olur.
Din özelleştirildi diyebiliriz de:) artık toplum yaşayışını kolaylaştırı kuralları uygulamak, ki ahlaki değerler bunu vurgular, yerini bireyin, tanrıyla temasına bıraktı. ibadet insanın tanrıya direkt temasını sağlayan unsur sayıldı.


Bu arada, pedofiliyi büyük günahlar, katagorisine yerleştiren papayı neferteti selamlar.

Zaman aktıııı, zaman geçtiiii, zaman zaman içindeeeeeeee……
Bu güne gelip durdu. anabelli sohbetcik esnasında hedonizmi savunan ki; ‘hedonizm antik yunan felsefecilerinin, mutluluk veren her şey doğrudur savından yola çıkar’ bi mahlukata, sarışın sarışın gülümser. çünkü anabelli laik ahlakcıdır. Laik ahlakcılar, ahlakın mantık yoluyla bulunabileceğini ve tanrının insana bu sistemi oluşturacak gücü verdiğine inanır.ha ha ..en azından ben böyle olduğun inanıyorum. Tabletlere yazılsın!


“ İnsanlıktan hayvanlığa- hayvanlıktan insanlığa -çan eğrisi ve evrensel insan modelinde’ tanımladığım ‘evrensel insan’ bi hedonistir. Ona haz veren onu rahatlatan her şeyi doğru sayar. Bu gün insanlığın sürüklendiği yanlış yolda budur. Toplu seks partilerinin, bi ayin gibi gösterildiği videolar, elleri bağlanmış çırılçıplak vaziyette hizmet eden kızlar, ve onları oldukları yerde beceren adam ve kadınlar, insanın, insanlıktan- hayvanlığa doğru hızla düşüşünün bi kanıtıdır. Bu gayri ahlakidir. İnsan bazen aşağıların daha aşağısı olur der ki kuran, tarif edilen bu iğrenç yaşanmışlıktır kanımca.
Sohbet afili bi şekilde devam eder.Madem insan kendini rahatlatan her şeyi yapar.hımm..der anabelli sarışın başını kaşıyıp, neden o zaman sokak ortasında sıkıştığımızda, bi tuvalet bulma ihtiyacı hissederiz. Oracığa yapsak ya…ama bu halk sağlığını tehdit eder der diğeri. o zaman şöyle yapsak. tıpkı köpeklerimizin yaptığı gibi sokağa yapıp rahatlasak, sonra bi poşet alıp pisliğimizi çöpe atsak. Nasıl ? Ha ha cıkk...bu cümlecik hedonizmin sonudur kanımca…beklide değil??
Şimdilik bu kadar…
Ahlak üzerine neforizmalar yazı dizimiz, devam edecek, beni izleyin anacım:)




3 yorum:

TACLAMACAN dedi ki...

Rahibeyi Fahişe, Fahişeyi de Rahibe yaptın... Zaten hayat 'O' olmak değil miydi?. Tüm din kitaplarının izahat etmeye çalıştığı nokta Kötüleri iyi etmek anlamındaydı dolayısıyla Fahişeyi de iyi yapıp Rahibe yapmalıydı. Ama rahibe nefsine henik düşüp Fahişe de olabilirdi. Ancak ben Fahişe derken aklıma hep ABD de ki Özgürlük anıtı geliyor. O Fahişelerin anası mıydı ne di?

TACLAMACAN dedi ki...

'Kötüler ve Zalimler ölmem için dua edin'. yoksa yaşamam size beddua olacaktır mı demek bu? yani güçlenirim ve sizi gözyaşınızda boğarımın düşsel manası mı?

neferteti dedi ki...

ha ha ..he valla:) taco..çok hoş:)