Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k

Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k
Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü, kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, kalemlikten çıkardı.Sustu.Anladı.

12 Aralık 2009 Cumartesi

HAYATTAKİ CETERİS PARİBUSLAR:)

sol duyumun dediğidir :)

Büyük okuldan bana tek kalan kelimecik bu olsa gerek. Kitaplarda yazılan her şeye, inandığım demlerde bu teoricikleri yer yutardım. Ne demeye getiriyo efendicim bu paribus:) misal, benzin fiyatları artınca otomobil satışları düşer (ceteris paribus :) velhasıl diğer koşulları sabit kabul edilirse. Yani otomobil satışını etkileyen tek kalem benzin fiyatıymış gibi varsayar :)) niye hayatımda hiç bi işime yaramayan bu gereksiz bilgiyi verdim şimcik:)

Şöyle ki; efendime sölim, efendime söylerken sizde dinleyin. Zamanın birinde, çay demleyip bisküvi kıkırdattığım çay saatlerinde, hayatımda hiç ceteris paribus yaşadım mı die bi düşünce girdabına kapıldım.Diğer koşulları sabit tutup, benim kazanmam için tanrım poe, bana torpil yaptı mı.. :))) Valla yaptı..:) Bi kısmımız buna şans der, bi kısmımız kader, bi kısmımız benim gibi bunu ceteris paribuslarla açıklar.
Hayatta diğer koşulların sabit falan olduğu yoktur aslında, her şey bi olasılık hesabıdır. Adem Faver’ın olasılıksız kitabı önerilir belleğe gelmişken :)) .
Her şey değişkendir, anlıktır, hatta dakikalık ve saniyeliktir. Hayat anı yaşamaktır demiş ya Hayam o hesap:) Kazanmamı istediği zamanlar tanrı poenin bana diğer koşulları sabit tutmuşluğu vardır. Misal bi otobüsü tam kaçıracakken, şoförün tuvalet ihtiyacını görmek için kalkması gibi. Ceteris paribus:)) misal..bi arkadaşımı çok özlediğim bi demde, tak ertesi gün karşımdadır, tuhaf bi şekilde hem de, yaşlı halası vefat etmiştir ve o artık karşımdadır.Ceteris paribus.Diğer koşulları benim için sabitleyen tanrı poe, seviyom seni:)
Maradona’nın dediği gibi, o el tanrının eliydi :)) kesinlikle ceteris paribus :)))

Hiç yorum yok: