Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k

Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, k
Kalem kılıçtan keskin değilmiş, gördü, kavradı.Keskin bir kılıç karşısında kalem, susar, tırsardı, kalemlikten çıkardı.Sustu.Anladı.

7 Kasım 2009 Cumartesi

Anabelli ve Piyer loti:)

Bi zamanlar, edebiyat kitabının sayfacıklarının birinde, araba sevdasının bi bölümünü okumuştu anabelli. Hey gidi Recaizade Mahmut Ekrem...Bu adamın adını sölemek hoşuma gidiyo...Bi ahenk var. hımm...bi kadifemsilik:)))hoş...çok hoş:)

Bilenler bilirler. Bu araba sevdasının esas oğlanı bi fransız hayranı. Yarım yamalak fransızca sözcükler kaymış diline. Şimdilerde ingilizce:)) Son demlerde arapça:) Ulemanın dilidir. Misal velevki :)))

Ama efendiciğim mevzu o deil:) Bakın mevzu ne .Anabellinin piyer lotiyle tanışması piyer loti kahvesinde oldu. ha ha:)) yalan var ya..Burnum uzayacak şimdi. Aziyadeyi okudu ordan bi hissiyat peydahlandı. Piyer Loti bi fransız zabitidir. Deniz subayıdır. Rivayete göre, hoş kokulu bi çiçek adıdır loti, haitilli kadınların piyere hediyesi. O bi Türk hayranı cık... Osmanlı hayranı öle yazar kitaplar. Niye hayran peki. Çünkü bi hatuna aşık. Bilenler bilirler. Adı: Aziyade. Bi tüccarın üçüncümü beşincimi neyse sayının önemi yok genç hatunu. Piyer, çarşafının arasından hatunun gözlerini görür. Aşk başlar. Eyüpte ev tutarlar.Bi gün piyer fransaya döner. Aziyade ölür. Bu bi dram mı ? cıkk..değil. Ölüm herkesin başına , uyudun uyanmadın olacak, der cahit sıtkı. o hesap:) yani o kadar korkunç bişi değil:) uykuyu hep sevmişimdir:)

Şimdi Piyer lotinin siyah beyaz fotosuna bakıp onu avatar yapayım mı die düşündüm :)) oradan aklıma geldi bu satırlar:)) O ara Nazım usta çıktı geldi dedi ki;
Pier Lobi!!!! Sarı muşamba derilerimizden birbirimize geçen tifüsün biti :)))

2 yorum:

fer nia dedi ki...

:)))

neferteti dedi ki...

tşk mavi şirin:)